موفقیت یک پزشک ایرانی :

یک پزشک ایرانى روش نوینى براى درمان فلج مغزى کودکان ابداع کرد :
گروه اجتماعى: براى نخستین بار در دنیا به همت یک فیزیوتراپ ایرانى، روش جدید درمان کودکان فلج مغزى (CP) موسوم به روش «هاشمى» ابداع شد. به گزارش ایسنا دکتر محسن هاشمى بنیانگذار این روش و عضو هیات علمى دانشگاه علوم پزششکى تهران در خصوص چگونگى این روش نوین درمانى گفت: این روش و کلیه روش هاى فیزیوتراپى که براى کمک به افراد فلج مغزى صورت مى گیرد برپایه یک سرى حرکات استوار است اما نحوه شروع و اصول ارایه این حرکات با هم متفاوت است. وى ادامه داد: هدفم از ابداع این متد این بود که اگر والدین و یا حتى فیزیوتراپ یک ساعت به تمرین با کودک مبتلا به فلج مغزى مى پردازد، بتواند کاملاً متمرکز و موثر عمل کرده و از تکرار بپرهیزد. دکتر هاشمى افزود: یک کودک CP اولاً از همه چیز ترس دارد؛ از بغل شدن، افتادن، تنهایى و حتى از سایر کودکان، بنابراین من سعى کردم با این متد، ازترس آنها، که درواقع نوعى دیوار دفاعى محسوب مى شود، جلوگیرى کنم و بازگشت به اجتماع و تعامل رفتارى را به آنان بیاموزم. این فیزیوتراپ ادامه داد: تمامى حرکات این روش درمانى، روى یک «رولر» ساده قابل اجراست و توسط هر کسى و در هر مکانى مى تواند به کار گرفته شود. وى افزود: مادرانى که کودک مبتلا به فلج مغزى در خانه دارند، از بسیارى جهات تحت فشار هستند. وى تاکید کرد: من تلاش کردم تا پدران را نیز به مشارکت وا دارم، نه تنها به خاطر کودکشان، بلکه به خاطر حفظ سلامت خانواده، همسر و خصوصاً سلامت روحى خود آنها.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد